Forum www.autobusownia.fora.pl Strona Główna www.autobusownia.fora.pl
Forum Dyskusyjne Autobusowni
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

MZA Warszawa i tabor historyczny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.autobusownia.fora.pl Strona Główna -> Dyskusje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ikar2952
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:19, 28 Sie 2012    Temat postu: MZA Warszawa i tabor historyczny

Jak wiecie, w MZA nie da się już uświadczyć niestety Ikarusa 280.26. Ostatni tego typu autobus został odstawiony do kasacji w czerwcu br. i jak widziałem, jest on systematycznie rozbierany, a na złom ma ponoć zostać odholowany w październiku.
Szkoda mi wyjątkowo tego wozu ( #2306 ), gdyż:
1) Był sześciobiegiem
2) Miał silnik od serii 280.58 (dokładnie od wozu #5122)
3) Jak na lewara zbierał się on naprawdę fantastycznie

Podobnie było z wozem #2952, silnik z turbodoładowaniem i niezłe odejście na starcie. Pamiętam jedną z moich podróży #2306 na 206/N34, gdzie autobus naprawdę mógł się ścigać z osobówkami, ba, dane mi było nim nawet się karnąć jako PT z owego N34.
Swoją rodzaju rakietą był również #2954, który na Trasie i Moście Siekierkowskim był w stanie rozpędzić się do 84-85 km/h (ech, pamiętna podróż na linii 301...)
Kolejny numerek, z którym mam wspomnienia do #2148 i kurs na linii 167, gdzie nie zdołałem przejechać nawet przystanku, gdyż jakiś "as kierownicy" wyjeżdżał z parkingu, robił to tak umiejętnie, że został przez ww. autobus wepchnięty ponownie na chodnik.
Był jeszcze słynny #2082, autobus remontowany w 1994 roku, który najdłużej (do 2008 roku) pokazywał, w jakim stanie wyjeżdżały wówczas remontowane Ikarusy (bordowa bądź też ciemna różowa derma na fotelach, laminaty bliskie wyglądem tym fabrycznym itp...). Raz jechałem nim na 117, i pewnym momencie był huk, w autobusie zrobiło się głośno, a on sam nagle stracił na mocy...

Cóż poradzić... wiele wspomnień zostaje tylko po tak zacnych wozach... i wiele zdjęć...

A Wasze przygody z Ikarusami 280 ? Mieliście jakieś ciekawe zajścia lub byliście świadkami takowych ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Orinoko
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:53, 28 Sie 2012    Temat postu:

To nowość, że na linii 301 przeguby były...? W sumie ta linia biegnąca wpierw z Wiatracznej na Gocław ewoluowała kilka razy...
#2082 także pamiętam. W oczy rzucała się właśnie ta derma na siedzeniach.
Pamiętam też #A003, albo #A006 (coś pomiędzy) przekazane firmie krzak, czyli sławny "Akpol". Numer sobie przypomnę... albo już i nie, tyle to lat temu było. Związane z tym wozem przygody na zawsze zapadną w mojej pamięci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikar2952
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:30, 28 Sie 2012    Temat postu:

No na 301 przeguby na trasie Torwar - Okęcie, a wcześniej Wiatraczna - Okęcie pojawiały się i to często (2306, 2327, 2357...)
Potem faktycznie linia wróciła do solówek (321, 324, 327, 402...)

Powracając do tematu przegubów przypomina mi się jeszcze wóz 2980 lub 2982 na linii 519 i taktyka jazdy kierowcy, która polegała na rozpędzeniu się wozem do maksimum możliwości autobusu na ul. Przyczółkowej i zgaszeniu silnika w trakcie jazdy, po czym silnik był ponownie odpalany, gdy prędkość znacząco spadła Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Orinoko
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:59, 28 Sie 2012    Temat postu:

Na 301 pamiętam jeszcze tablice rej. typu WAB i moje ulubione wozy #1212, #1214, #1313 - ten ostatni jest kodem do mojego mieszkania w domofonie. Czyli... numer mieszkania - klucz - 1313 Smile
1212 jeszcze podróżowało się nim w barwach starego MZK. Tia... Coś mi się wydaje, że ten dział się rozwinie.
Teraz z innej beczki. Lubiłem bardzo #2555 - sentyment mam do niego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikar2952
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:27, 28 Sie 2012    Temat postu:

Chodzi Ci o #2555 manuala z 1986 roku czy o #2555 (ex-#2504) czyli automatycznego karosowańca z 1993 roku ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar2952 dnia Wto 21:27, 28 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Orinoko
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:46, 28 Sie 2012    Temat postu:

Manual z kremową szoferką starego typu. Ba! barwy jeszcze MZK. R6 Ostrobramska, spotykany często na linii 117, 123, 158

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikar2952
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:05, 29 Sie 2012    Temat postu:

Ja pamiętam tylko #2680 ze starym typem kabiny (znam właściciela), oraz solówkę #221, która nie dość, że miała starą kabinę to dodatkowo jeszcze była owa kabina w kolorze białym... esencja...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.autobusownia.fora.pl Strona Główna -> Dyskusje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin