 |
www.autobusownia.fora.pl Forum Dyskusyjne Autobusowni
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ikar2952
Moderator

Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:19, 28 Sie 2012 Temat postu: MZA Warszawa i tabor historyczny |
|
|
Jak wiecie, w MZA nie da się już uświadczyć niestety Ikarusa 280.26. Ostatni tego typu autobus został odstawiony do kasacji w czerwcu br. i jak widziałem, jest on systematycznie rozbierany, a na złom ma ponoć zostać odholowany w październiku.
Szkoda mi wyjątkowo tego wozu ( #2306 ), gdyż:
1) Był sześciobiegiem
2) Miał silnik od serii 280.58 (dokładnie od wozu #5122)
3) Jak na lewara zbierał się on naprawdę fantastycznie
Podobnie było z wozem #2952, silnik z turbodoładowaniem i niezłe odejście na starcie. Pamiętam jedną z moich podróży #2306 na 206/N34, gdzie autobus naprawdę mógł się ścigać z osobówkami, ba, dane mi było nim nawet się karnąć jako PT z owego N34.
Swoją rodzaju rakietą był również #2954, który na Trasie i Moście Siekierkowskim był w stanie rozpędzić się do 84-85 km/h (ech, pamiętna podróż na linii 301...)
Kolejny numerek, z którym mam wspomnienia do #2148 i kurs na linii 167, gdzie nie zdołałem przejechać nawet przystanku, gdyż jakiś "as kierownicy" wyjeżdżał z parkingu, robił to tak umiejętnie, że został przez ww. autobus wepchnięty ponownie na chodnik.
Był jeszcze słynny #2082, autobus remontowany w 1994 roku, który najdłużej (do 2008 roku) pokazywał, w jakim stanie wyjeżdżały wówczas remontowane Ikarusy (bordowa bądź też ciemna różowa derma na fotelach, laminaty bliskie wyglądem tym fabrycznym itp...). Raz jechałem nim na 117, i pewnym momencie był huk, w autobusie zrobiło się głośno, a on sam nagle stracił na mocy...
Cóż poradzić... wiele wspomnień zostaje tylko po tak zacnych wozach... i wiele zdjęć...
A Wasze przygody z Ikarusami 280 ? Mieliście jakieś ciekawe zajścia lub byliście świadkami takowych ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Orinoko
Moderator

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:53, 28 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
To nowość, że na linii 301 przeguby były...? W sumie ta linia biegnąca wpierw z Wiatracznej na Gocław ewoluowała kilka razy...
#2082 także pamiętam. W oczy rzucała się właśnie ta derma na siedzeniach.
Pamiętam też #A003, albo #A006 (coś pomiędzy) przekazane firmie krzak, czyli sławny "Akpol". Numer sobie przypomnę... albo już i nie, tyle to lat temu było. Związane z tym wozem przygody na zawsze zapadną w mojej pamięci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ikar2952
Moderator

Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:30, 28 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
No na 301 przeguby na trasie Torwar - Okęcie, a wcześniej Wiatraczna - Okęcie pojawiały się i to często (2306, 2327, 2357...)
Potem faktycznie linia wróciła do solówek (321, 324, 327, 402...)
Powracając do tematu przegubów przypomina mi się jeszcze wóz 2980 lub 2982 na linii 519 i taktyka jazdy kierowcy, która polegała na rozpędzeniu się wozem do maksimum możliwości autobusu na ul. Przyczółkowej i zgaszeniu silnika w trakcie jazdy, po czym silnik był ponownie odpalany, gdy prędkość znacząco spadła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Orinoko
Moderator

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:59, 28 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Na 301 pamiętam jeszcze tablice rej. typu WAB i moje ulubione wozy #1212, #1214, #1313 - ten ostatni jest kodem do mojego mieszkania w domofonie. Czyli... numer mieszkania - klucz - 1313
1212 jeszcze podróżowało się nim w barwach starego MZK. Tia... Coś mi się wydaje, że ten dział się rozwinie.
Teraz z innej beczki. Lubiłem bardzo #2555 - sentyment mam do niego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ikar2952
Moderator

Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:27, 28 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Chodzi Ci o #2555 manuala z 1986 roku czy o #2555 (ex-#2504) czyli automatycznego karosowańca z 1993 roku ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ikar2952 dnia Wto 21:27, 28 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Orinoko
Moderator

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:46, 28 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Manual z kremową szoferką starego typu. Ba! barwy jeszcze MZK. R6 Ostrobramska, spotykany często na linii 117, 123, 158
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ikar2952
Moderator

Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:05, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja pamiętam tylko #2680 ze starym typem kabiny (znam właściciela), oraz solówkę #221, która nie dość, że miała starą kabinę to dodatkowo jeszcze była owa kabina w kolorze białym... esencja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|